Wednesday, September 2, 2020

Teknologi cara baru pelajaran - untuk murid di online class

 


Baca seterusnya:


Dalam talian berbanding tradisional dengan cepat menjadi topik hangat hari ini. Teknologi memainkan peranan penting dalam mewujudkannya - rangkaian 5G mempromosikan kecepatan waktu komunikasi yang serupa dengan apa yang berlaku di bilik darjah tradisional.


Berikut adalah penjelasan mengenai apa yang anda boleh jangkakan semasa kelas dalam talian.


Interaksi Antara Pelajar dan Bahan

Dalam tetapan tradisional, interaksi tatap muka adalah perkara biasa. Walau bagaimanapun, dalam talian interaksi beralih dari guru dan rakan pelajar kepada tajuk pelajaran dan bahan.


Komunikasi sebahagian besarnya terbatas pada tindak balas, jurnal dan perbincangan bertahap. Sama seperti tradisional, anda diminta untuk mempelajari pelajaran dan mempersiapkan diri untuk menghadapi ujian.


Sebilangan besar pembelajaran dan langkah akan dipikul oleh pelajar. Penggredan mungkin sedikit berbeza dengan persekolahan konvensional, tetapi semuanya bermuara pada penguasaan pelajaran dan cukup bertanggungjawab untuk mengambil masa untuk memahaminya.


Ujian

Daripada kertas, ujian akan datang dalam bentuk PDF atau melalui kuiz dalam talian yang terdiri daripada soalan esei atau pelbagai pilihan. Juga, terdapat peralihan dari mengingat memori untuk menggunakan semua sumber yang ada, seperti buku, nota dan internet anda.


Sama seperti bilik darjah tradisional ujian dilakukan bersama dan ada had masa yang harus diperhatikan.


Lern-Forum adalah sekolah persediaan Switzerland terbaik untuk Multicheck, Gymivorbereitung dan BMS. Apabila anda perlu mendapat kelebihan dan mempunyai nilai yang tinggi maka perlu dilihat.


Teknologi yang Digunakan

Anda akan terkejut dengan seberapa banyak teknologi yang diperlukan untuk menjalankan kelas dalam talian. Kamera video, mikrofon dan komputer riba adalah perkakasan yang paling diperlukan, sementara persidangan, aplikasi perkongsian skrin dan penyimpanan awan adalah perisian yang paling banyak digunakan.


Berita baiknya ialah sebilangan besar ini berpatutan dan senang disediakan. Anda juga perlu menaik taraf ke internet berkelajuan tinggi untuk memastikan interaksi lancar di semua bidang.

No comments:

Post a Comment