Wednesday, November 18, 2020

Apa yang Boleh Anda Lakukan untuk Membina Komuniti?

 





Hai

 

Beberapa hari terakhir saya memperkenalkan anda kepada beberapa konsep yang berkaitan dengan membina komuniti di sekitar blog anda dan faedahnya.

 

Membangun komuniti adalah salah satu topik kegemaran saya untuk mengajar kerana bukan sahaja penting untuk kejayaan blog saya (dan banyak yang lain), tetapi mempunyai komuniti juga sangat bermanfaat.

 

Anda mengembangkan komuniti yang anda mahukan dengan memodelkannya - dengan menjadi komuniti yang anda inginkan - dan memimpin dengan contoh.

 

Anda harus memimpin dalam interaksi dan membuka talian komunikasi dengan dan antara pembaca anda. Bersosial, mudah didekati dan bahkan menggunakan bahasa percakapan dan inklusif menetapkan nada untuk hubungan yang lebih mendalam ini di blog anda.

 

Anda boleh mendapatkan penglibatan pembaca dengan kawasan komuniti atau forum dan dengan menetapkan kerja dan cabaran pembaca Terdapat juga banyak teknik lain untuk mendorong penyertaan dan penglibatan pembaca dalam blog anda.

 

Apa yang anda impikan adalah komuniti yang melampaui kemampuan dan kemampuan anda dan yang memerlukan kehidupan sendiri untuk membawa blog anda maju dengan: membuat kandungan yang dihasilkan oleh pengguna; mencari pembaca melalui sokongan mereka dan mengembangkan peluang pengewangan kerana mereka mempunyai hubungan dengan anda.

 

Saya mengajar semua ini dalam Kursus Komuniti Binaan saya. Daftar untuk mengikuti kursus ini sekiranya anda berminat untuk membuka kekuatan komuniti untuk membawa blog anda ke tahap seterusnya.

No comments:

Post a Comment