Wednesday, September 19, 2018

10 Unsur Pemasaran Dalam Talian yang Berjaya



Terdapat beratus-ratus kaedah dan taktik yang berbeza yang terlibat dengan Pemasaran Internet.
Dengan semua pilihan, bahagian yang paling sukar dalam Pemasaran Internet ialah mencari taktik apa yang akan berfungsi. Dan taktik apa yang akan menjadi yang terbaik untuk perniagaan anda.

Matlamat utama untuk Pemasaran Internet adalah:

Jalankan lalu lintas ke tapak web anda.
• Menangkap petunjuk.
• Tukar orang yang membawa kepada pelanggan.
• Buat perniagaan berulang dan rujuk dari pelanggan tersebut.


Berikut 10 perkara yang mesti anda lakukan untuk berjaya dalam talian.

Elemen Satu: Perkara Reka Bentuk

• Merancang laman web yang berfokus pengguna adalah unsur yang paling penting dalam pemasaran internet.
• Matlamat laman web anda harus mengubah pengunjung ke pelanggan yang membayar. Langkah pertama dalam melakukan ini adalah membina kepercayaan.
• Laman web yang direka dengan baik mencadangkan kepada pelawat bahawa anda berbangga dengan cara kelihatan laman web anda.
• Pernahkah anda mendengar kata-kata: "Lihat Baik, Rasa Baik"?
• Perkara sama berlaku untuk laman web anda. Reka bentuk laman web anda adalah sangat penting, jangan ceroboh. Kejayaan anda bergantung padanya.

Elemen Dua: Kandungan Strategik

• Apakah maksud "kandungan strategik"?
• Singkatnya, ini bermakna membuat kandungan yang mendorong pengguna ke matlamat tertentu.
• Setiap halaman di laman web anda harus mempunyai satu matlamat atau tugas yang diinginkan yang anda mahu pengguna ambil.
• Matlamat anda dan tugas-tugas yang dikehendaki boleh menjadi beberapa perkara:
• Beli Produk
• Daftar untuk Kemas Kini E-mel
• Muat turun Dokumen
• Tonton Video
• Klik Pautan
• Senarai terus dan terus.
• Mendapatkan pelawat anda untuk menyelesaikan tugas yang dikehendaki ini adalah tugas kandungan anda. Kandungan anda memberitahu orang tentang apa yang perlu dilakukan dengan tapak web anda. Dan, lebih penting lagi, bagaimana mereka boleh melakukan perniagaan dengan anda.
• Setiap perkataan kandungan anda harus mempunyai tujuan. Ingat, anda membina kepercayaan dengan pelanggan masa depan anda. Amanah = Penjualan.
• Buat kandungan anda mudah dibaca. Buat perenggan anda pendek. Kandungan lama tidak dapat dibaca.
• Perkara terpenting untuk menyedari tentang kandungan strategik adalah bahawa anda tidak boleh menggunakan satu laman web untuk menjual produk anda. Lebih lanjut mengenai ini nanti.

Element Three: Give Things Away

• Apa yang dilakukan oleh perniagaan anda? Apakah masalah yang anda selesaikan?
• Berikan orang contoh produk atau perkhidmatan anda. Ini tidak perlu apa-apa fizikal ... memberi orang pengetahuan anda.
• Apabila anda memberi orang kandungan percuma yang menyelesaikan masalah mereka, anda juga membantu mereka memahami syarikat anda dan kedudukannya dengan jelas-yang akhirnya membawa kepada jualan.
• Mari kita gunakan contoh Bobby Flay, tukang masak terkenal.
• Jika anda melakukan carian Google untuk resipi anda, anda akan mendapat 2,400,000 + hasil! Setiap resipinya adalah percuma. Namun, Bobby Flay terus menjual salinan buku resipinya yang tidak terperi.
• Jadi, apa yang anda fikir Bobby Flay mendapat balasan untuk memberikan resipi?
• Biar saya ceritakan, duduk di salah satu restorannya sangat sukar. ;)

Element Four: Make It Simple

• Terdapat beberapa sebab mengapa perniagaan anda dan produk anda tidak menjual seperti yang anda bayangkan.
• Sebab utama kandungan anda dan bahan pemasaran anda tidak berfungsi bersama. Mereka sebenarnya mengelirukan pelanggan anda. Orang yang bingung tidak beli.
• Apabila pelanggan anda keliru-apabila mereka menghadapi terlalu banyak keputusan dan terlalu banyak maklumat-mereka tidak berbuat apa-apa. Lumpuh analisis. Prospek hilang.
• Lihat tawaran produk anda. Jika laman web anda menawarkan pelbagai perkhidmatan, anda menawarkan terlalu banyak. Masa untuk memudahkan.
• Izinkan saya memberi contoh kepada anda. Mari lihat Burger In-N-Out ... rantaian makanan segera yang sangat berjaya yang beroperasi terutamanya di Pantai Barat.
• Menu mereka mungkin menu terkecil dari sebarang rantaian makanan segera. Berikut adalah apa yang mereka tawarkan:
• Double Double
Burger keju
• Hambuger
• Kentang Perancis
• Milkshakes
• Sodas
• Itu sahaja. Saya tidak pernah ke restoran In-N-Out tanpa talian. Pernah. Mereka menjadikannya mudah untuk dipesan, dan produk mereka adalah luar biasa.
• Anda boleh melakukan perkara yang sama dengan perniagaan anda.

Elemen Lima: Ajarkan Pelawat Anda

• Adakah anda tidak suka apabila anda menjawab telefon dan itu salah satu daripada orang-orang telemarketer menjual produk yang melakukan ini dan itu? Ya, saya juga tidak.
• Orang tidak mahu "dijual" kepada.
• Jika anda benar-benar ingin menjual produk dan perkhidmatan anda, menumpukan pada memberikan nilai kepada pelawat anda. Ajar mereka apa yang anda tahu.
• Pendidikan adalah apa yang berfungsi secara dalam talian.
• Mudahkan prospek anda untuk melihat dirinya menggunakan produk anda.
• Menjual dalam talian adalah mengenai pendidikan dan komunikasi yang jelas. Pastikan prospek anda tahu apa yang anda mahu mereka lakukan. Jual faedah dan idea-idea besar anda. Apa yang anda benar-benar menjual?

Elemen Enam: Memupuk, Menyokong dan Mendorong

• Jika anda telah menggunakan kandungan strategik untuk mendapatkan pelawat anda untuk mengambil tindakan tertentu, anda kini mesti susulan.
• Inilah yang dipanggil pemasar kami "memupuk senarai anda".
• Berapa banyak orang yang akan membeli produk dan / atau perkhidmatan anda pada kali pertama mereka melawat laman web anda? Jawapannya tidak banyak-sama ada sama sekali.
• Tetapi anda akan mendapat banyak petunjuk: Orang yang dengan senang hati akan memberikan anda

Elemen Tujuh: SEO

• Inilah garis bawah: Pengoptimuman enjin carian tidak begitu keras.
• Ia mengambil masa yang lama, tetapi anda tidak perlu menjadi pakar bedah roket untuk memikirkannya.
• Sekiranya anda ingat bahawa Google menghargai pengalaman yang mereka berikan kepada setiap pencari anda tidak akan mempunyai masalah. Google mahu anda pangkat dengan baik.
• Cari kata kunci yang sesuai dengan perniagaan anda dan mula bekerja pada mereka. Bina kandungan di sekitar istilah carian ini dan sebarkan perkataan.
• Kedudukan di Goolge memakan masa. Anda perlu mendapatkannya. Tidak ada jalan mudah.
• Seberapa cepat anda memanjakan Google bergantung kepada beberapa faktor:
• Kekuatan persaingan anda.
• Kualiti kandungan di tapak web anda.
• Nombor dan kualiti pautan balik yang menunjuk ke laman web anda.
• SEO halaman dan kod bersih.
• Dan banyak lagi.

Unsur Lapan: Buat Google Happy

• Jangan memukul semak belukar: Google memerintah web.
• Sekiranya anda mahukan lebih banyak trafik dan jualan, anda perlu pangkat lebih baik pada halaman carian Google.
• Ini termasuk pengoptimuman SEO dan kata kunci, tetapi terdapat lebih banyak lagi yang dapat anda lakukan untuk meningkatkan kualiti laman web anda di Google.
• Meningkatkan masa beban halaman anda. Google telah membuat beberapa pengumuman yang berkaitan dengan masa beban halaman. Untuk meningkatkan masa beban halaman anda, tuliskan kod HTML yang baik, kompres atau ubah saiz fail imej dan manfaatkan plugin caching jika anda menjalankan laman web anda pada sistem pengurusan kandungan.
• Pastikan anda menggunakan alat Google Webmaster dan Google Analytics.
• Jika anda tidak mempunyai penyenaraian Google Local, buat satu.
• Perhatikan Google dan lakukan perkara yang diperlukan untuk mengembangkan jangkauan Google anda.

Elemen Sembilan: Cari Out Apa yang Bekerja

• Bagaimanakah anda meyakinkan pelawat untuk membelanjakan wang ke atas produk dan perkhidmatan anda?
• Jawapannya adalah dengan mencipta strategi pemasaran yang sangat baik yang dilaksanakan dengan baik.
• Menyedari usaha, pemikiran dan strategi di belakang membina kempen dan strategi pemasaran yang berjaya.
• Kempen pemasaran dalam talian yang paling berjaya tidak bermula sebagai strategi pemasaran yang sangat baik.
• Mewujudkan pemasaran yang tidak kelihatan adalah projek jangka panjang. Ia bukan sesuatu yang anda buat satu hari dan anda sudah selesai. Pemasaran yang berjaya diuji, diuji semula dan diuji lagi.
• Pemasaran dalam talian yang terbaik tidak kelihatan seperti pemasaran. Ia seperti reka bentuk web yang baik, kelihatan mudah, begitu mudah, anda tidak dapat melihat-jika anda perasan sama sekali.

Unsur Sepuluh: Memperluas Lingkaran Pengaruh Anda

• Unsur terakhir adalah media sosial.
• Matlamat keseluruhan strategi media sosial anda adalah untuk mendapatkan orang ke laman web anda dengan memperluas pengaruh anda. Anda ingin menggunakan media sosial untuk mendapatkan kata keluar supaya anda boleh mendapatkan pengunjung baru kembali ke laman web anda.

Baca itu lagi.

Kesalahan nombor satu yang saya lihat membuat pemilik perniagaan menghabiskan banyak masa di media sosial. Jika anda menghabiskan sepanjang hari di Twitter dan Facebook berapa banyak masa yang anda belanjakan di laman web anda?
Masa anda perlu dibelanjakan untuk menulis catatan blog, membuat video dan kandungan strategik untuk laman web perniagaan anda. Gunakan media sosial untuk menyebarkan perkataan.
Kemas kini ke Twitter, Facebook dan akaun lain anda perlu dilakukan melalui aplikasi supaya anda dapat menjimatkan masa. Fokus pada perniagaan anda, biarkan media sosial menyebarkan komunikasi anda.

No comments:

Post a Comment