Friday, July 20, 2018

Cara Buat Iklan Lead Facebook




Iklan Utama Facebook adalah iklan yang direka untuk membantu pemasar menangkap maklumat pelanggan dengan mengisi secara automatik maklumat kenalan pengguna Facebook apabila mereka mengklik pada iklan dengan tawaran ikut serta. Inilah kebaikan dan keburukan jenis iklan Facebook ini.

Iklan Facebook boleh menjadi taktik pemasaran pintar untuk membina senarai mel anda. Keupayaan untuk menyasarkan iklan anda kepada jenis pelanggan tepat yang anda inginkan dalam senarai anda menjadikannya cara yang baik untuk menjangkau orang baru yang boleh menjadi pelanggan yang baik untuk perniagaan anda.

Program Iklan Utama Facebook yang baru membolehkan perniagaan untuk membuat iklan yang menangkap maklumat hubungan apabila pengguna Facebook mengklik panggilan ke butang tindakan. Maklumat hubungan mereka dipenuhi apabila mereka mengklik dari pembuatan peranti mudah alih
lebih mudah untuk pengguna mendaftar. Ini boleh menjadi cara terbaik untuk menggunakan iklan Facebook untuk mengembangkan senarai mel anda, tetapi mungkin tidak menjadi cara yang paling mudah bergantung kepada program CRM / mailing list yang anda gunakan.

Cara Buat Iklan Lead Facebook

SIgn ke dalam akaun Power Editor anda dan pergi ke Cipta Kempen. Pilih Generasi Utama dari senarai Objektif. Anda perlu membuat set Ad juga. Satu perkara yang berbeza dari jenis iklan lain ialah anda mesti menyasarkan penonton yang berumur 18 tahun ke atas. Anda membuat iklan yang sama seperti jenis iklan lain dan kemudian anda menambah dalam bentuk generasi utama anda.

Anda boleh meminta sehingga tiga soalan atau bentuk hubungan dalam borang anda. Ia sangat mungkin anda akan menggunakan nama dan e-mel sebagai dua yang pertama, jadi anda boleh memutuskan apa maklumat lain, jika ada, anda ingin berkumpul. Anda boleh pergi dengan kenalan tambahan seperti telefon kerja, nama syarikat atau e-mel kerja. Atau anda boleh mengetahui jantina, usia atau status hubungannya.

Terdapat pilihan untuk membuat soalan adat juga. Ini akan menjadi sesuatu yang khusus untuk perniagaan anda atau sekeping maklumat yang akan membolehkan anda melangkah lebih khusus. Gunakanlah dengan hati-hati dengan soalan ini apabila semakin banyak yang anda tanya, biasanya, kadar tindak balas anda akan lebih rendah. Tetapi jangan kalahkan peluang untuk menangkap sekeping maklumat yang sangat berguna sama ada.

Anda boleh menggunakan mana-mana panggilan berikut untuk butang tindakan pada tambah anda.

• Daftar
• Langgan
• Ketahui Lebih Lanjut
•Mohon sekarang
• Dapatkan Petikan
• Muat turun


Iklan Lead Facebook berfungsi dengan baik untuk membina senarai e-mel, mendapatkan pendaftaran untuk webinar atau meminta kertas putih. Mereka boleh menjana pertanyaan untuk maklumat tambahan atau produk sampel atau bahkan pendaftaran untuk acara. Apa-apa sahaja yang anda perlukan maklumat hubungan dan panggilan ringkas kepada tindakan akan berfungsi.

Bagaimana untuk Mendapatkan Leads Anda dari Facebook
Apabila seseorang mendaftar untuk senarai mel anda menggunakan borang web yang dibuat oleh program senarai mel anda, mereka secara automatik di dalam senarai mel anda. Hubungan baru itu boleh dihantar dengan autoresponder serta-merta dan akan mula menerima e-mel anda apabila anda menghantar ke senarai anda. Proses pendaftaran itu menambahkannya ke senarai anda.

Leads yang ditangkap oleh Facebook masih perlu dimasukkan ke dalam CRM anda kerana proses pendaftaran hanya menangkap maklumat mereka di Facebook. Sekiranya anda menggunakan salah satu sistem CRM yang terintegrasi sepenuhnya dengan program Facebook Lead Ad (kini: Driftrock, Marketo, Maropost, Sailthru) maka anda boleh menetapkan sambungan dan petunjuk dari iklan Facebook akan dimasukkan ke dalam senarai anda secara automatik. Inilah keadaan yang optimum.

Jika anda tidak menggunakan salah satu sistem CRM ini, maka anda boleh menyediakan integrasi melalui API dan CRM anda atau anda boleh memuat turun secara manual sebagai fail CSV. Opsyen API akan memerlukan anda untuk mengupah seseorang yang berpengetahuan dalam jenis teknologi ini (kecuali jika anda mengalami pengalaman API).

Muat turun fail CSV secara manual tidak begitu teknikal, tetapi ia memerlukan perhatian yang konsisten. Anda akan ingin memuat turun selalunya dan mendapatkan petunjuk baru ini ke dalam program CRM / sistem mailing list anda. Lagipun, sehingga anda melakukan ini, mereka tidak akan menerima sebarang kenalan daripada anda.

Jika sistem CRM / e-mel anda tidak diintegrasikan dengan Facebook, ia akan menjadi lebih mudah dan lebih berkesan untuk menggunakan iklan Facebook biasa yang menghubungkan ke bentuk mesra mudah alih dalam bentuk di laman web anda. Dengan cara itu, hubungan baru anda tidak perlu menunggu untuk mendapatkan maklumat mereka dan anda tidak perlu melalui proses memuat turun dan mengimport petunjuk anda.

Ia mungkin bernilai menjalankan ujian untuk melihat jenis iklan yang paling sesuai untuk perniagaan anda. Sekiranya anda mendapati bahawa anda mendapat petunjuk yang lebih banyak dengan menggunakan Iklan Lead Facebook maka kerumitan memuat turun dan memuat naik petunjuk anda mungkin berbaloi. Jika tidak, maka anda hanya boleh kembali menggunakan iklan untuk mengarahkan lalu lintas ke bentuk opt-friendly mesra anda.

No comments:

Post a Comment