Wednesday, July 18, 2018

Apakah Pemasaran E-mel?





Apakah Pemasaran E-mel tersebut?

Dalam bentuk yang paling mudah, pemasaran e-mel adalah apabila anda menghantar mesej e-mel tersuai yang berprofil profesional yang kelihatan seperti halaman web dalam peti masuk. Sekarang, mengapa kami mahu menggunakan pemasaran e-mel? Pemasaran e-mel boleh memacu jualan dan juga kesedaran tentang perniagaan anda. Selain itu, pemasaran e-mel akan membantu anda memandu jualan berulang.

Pemasaran e-mel adalah cara yang berkesan kos dan berkesan untuk mempromosikan perniagaan anda dan memperoleh pelanggan berulang.

Sekarang, fikirkannya: anda boleh melaburkan banyak wang ke dalam kempen langsung seperti poskad atau surat, atau bahkan menghantar magnet. Tetapi anda tidak tahu siapa yang meletakkan magnet itu di dalam peti sejuk atau siapa yang sebenarnya membuka mel anda. Sebaliknya, pemasaran e-mel adalah masa yang berkesan dan kos yang cekap akhirnya akan memberitahu anda siapa yang membukanya, yang melihat maklumat anda, dan siapa yang terlibat dengan mesej anda.

Berkaitan: 25 Cara untuk Meningkatkan Senarai Pemasaran E-mel Anda

Buat E-mel Anda Responsif Bergerak. Apabila kita bercakap tentang e-mel, sangat penting untuk diingat bahawa anda ingin membuat mesej e-mel anda responsif mudah alih.

Lebih daripada 50% daripada semua e-mel dibuka pada peranti mudah alih. E-mel anda PERLU menjadi respons mudah alih.

Sekarang apa maksudnya? Ia bermakna anda boleh membuka mesej anda pada telefon bimbit atau telefon bimbit, tablet, dan desktop anda, dan ia menjadikannya sempurna untuk orang itu. Sebahagian daripada sebab mengapa kerana 51% atau lebih semua e-mel dibuka pada peranti pintar seperti telefon bimbit. Selain itu, 91% orang menyemak e-mel mereka setiap hari, dan 88% daripada mereka sedang memeriksa telefon pintar pada suatu masa atau yang lain.

Pemasaran E-mel Akan Menyampaikan Mesej Anda Secara Langsung kepada Pelanggan Anda Pemasaran e-mel juga sangat berkesan kerana ia mendapat mesej anda untuk pelanggan anda. Jadi apa maksudnya? jika saya menghantar e-mel, saya sebenarnya mempunyai peluang penghantaran 90% peratus. Keberkesanan adalah apabila saya tekan hantar dan kemungkinan pos saya masuk ke peti masuk pelanggan. Sebaliknya, apabila kita melihat jawatan Facebook hanya kira-kira 2% daripada jawatan tersebut sebenarnya dilihat pada suapan berita. Jadi buktinya adalah dalam puding: anda sebenarnya mendapat mesej anda melalui semua bunyi bising, dan tepat kepada pelanggan anda, memberitahu mereka untuk mengambil tindakan atau tindak balas yang boleh diukur dan fizikal.

Berkaitan: Pemasaran E-mel: Bagaimana Mencapai Tujuan Perniagaan Anda

E-mel Lebih Berkesan Daripada E-mel Media Sosial mempunyai tiga kali kadar penukaran media sosial, dan ia semua berkaitan dengan nisbah isyarat-ke-bunyi. Seseorang telah memilih untuk menerima e-mel saya dalam peti masuk e-mel yang suci mereka. Sekarang saya tahu bahawa apabila saya menghantar e-mel mereka boleh mengharapkannya, dan mereka tahu bahawa apabila mereka menerima e-mel itu sesuatu yang mereka telah mendaftar untuk; mereka memilih untuk; mereka mahu membaca dan terlibat. Atas sebab itu, kami semakin banyak penukaran.

E-mel mempunyai kadar penukaran yang luar biasa dan pulangan atas pelaburan. Lebih baik daripada mana-mana saluran sosial atau digital!

Lebih-lebih lagi, seperti yang saya nyatakan di awal video ini: untuk setiap satu dolar yang anda melabur dalam pemasaran e-mel pulangan purata ialah $ 44.25 mengikut Persatuan Pemasaran Langsung. Jenis-jenis nombor yang tidak kelihatan dan tidak diketahui dengan saluran pemasaran sosial lain dan saluran pemasaran digital.

Berkaitan: Metrik Pemasaran E-mel Master dan Mencapai Hasil Besar

Jangan gunakan alamat e-mel peribadi

Akhirnya, bagi anda yang tidak percaya yang duduk di sana berkata, "Baiklah, saya hanya menghantar melalui Gmail, Comcast, atau AOL, dan saya Cced 50 orang," ia tidak berfungsi. Pada asasnya, apabila anda menghantar dari satu alamat e-mel kecil ke sekeliling alamat e-mel, anda akan ditapis untuk spam. Anda juga tidak boleh menanda e-mel anda. Jadi ya, anda boleh menukar saiz fon atau menambah warna kepadanya untuk menyerlahkannya, tetapi anda tidak dapat menambah penjenamaan anda. Jadi saya tidak dapat melihat logo itu, saya tidak mempunyai warna yang sesuai dengan logo itu, dan akhirnya sebagai pembaca e-mel anda, saya tidak tahu bahawa ia datang dari jenama anda.

Jika Anda Tidak Mengukur, Anda Bukan Pemasaran

Lebih-lebih lagi, saya tidak boleh mengesan. Jadi, jika anda menghantar sesuatu kepada saya dari Gmail, maka titik keseluruhan menghantar e-mel kepada saya adalah yang anda mahu dapat melihat apabila saya membukanya, berapa kerap saya membukanya, dan apa yang saya klik pada. Jika anda tidak dapat melihat perkara itu, anda tidak mengukur, dan jika anda tidak mengukur anda tidak pemasaran.

Jadi mudah-mudahan takeaway di sini adalah pemasaran e-mel adalah alat yang berkuasa: kos efektif dan dapat membantu Anda mengembangkan bisnis Anda.

No comments:

Post a Comment