Wednesday, October 29, 2014

Cara Menggunakan Twitter untuk Perniagaan dan Pemasaran


twitter
Apakah Twitter sebahagian daripada pemasaran media sosial anda?

Pernahkah anda membiarkan pemasaran Twitter anda menurunkan akhir-akhir ini?

Walau apa pun, dengan Twitter update terbaru, trend dalam penggunaan berbilang skrin dan pemasaran real-time, anda mungkin mahu mengambil segar melihat apa Twitter yang ditawarkan.

Berikut adalah senarai semak semua perniagaan anda perlu lakukan untuk mendapatkan (atau kembali) Twitter dan mula melihat hasil yang hebat.
Mengenai Twitter

Twitter adalah alat komunikasi pesanan ringkas yang membolehkan anda untuk menghantar mesej (tweets) sehingga 140 aksara kepada orang-orang yang melanggan anda (pengikut).

Tweets anda boleh memasukkan pautan kepada mana-mana kandungan web (posting blog, laman laman web, dokumen PDF, dll) atau gambar atau video. Jika gambar bernilai seribu kata-kata, menambah imej untuk tweet sangat memperluas apa yang anda boleh berkongsi dengan yang melampaui batas 140-watak untuk tweet.

Orang-orang mengikuti (melanggan) ke akaun Twitter anda, dan anda mengikuti orang-orang lain. Ini membolehkan anda untuk membaca, membalas dan mudah berkongsi tweet mereka dengan pengikut anda (retweet).
Bagaimana Twitter Apakah Unik

Dalam dunia media sosial, Twitter jatuh ke dalam kategori alat microblogging kerana, mesej terputus pendek itu mengedarkan. Alat microblogging lain termasuk Tumblr, FriendFeed dan Plurk.

Twitter berkongsi beberapa ciri dengan alat-alat media sosial yang paling umum (Facebook, Pinterest, LinkedIn, Google dan YouTube). Walau bagaimanapun, perbezaan benar-benar mentakrifkan Twitter.

Facebook: tweet adalah seperti yang singkat Facebook Status kemas kini. Walau bagaimanapun, dengan Twitter, setiap tweet tiba di makanan setiap pengikut, tidak seperti penapis EdgeRank Facebook.


Pinterest: Twitter membolehkan anda berkongsi gambar-gambar dan memberikan ulasan dalam tweet anda. Walau bagaimanapun, dengan Twitter, ianya lebih mudah untuk mengadakan perbualan sekitar gambar yang dikongsi dengan ciri-ciri dari komen pada Pinterest.


LinkedIn: tweet A adalah seperti pendek LinkedIn Status kemas kini. Sementara LinkedIn didasarkan pada hubungan kepercayaan (perjanjian dan dua arah), Twitter membolehkan anda untuk mengikuti sesiapa sahaja, termasuk orang asing. Ini berguna apabila anda menyasarkan pelanggan yang berpotensi.


Google+: tweet A adalah seperti pendek Google mengemaskini status. Twitter juga membolehkan anda untuk mengatur orang ke dalam senarai yang mengatur perbualan sama dengan kumpulan Google+.
 

YouTube: tweet boleh mengandungi pautan ke video. Namun, Twitter tidak membenarkan anda untuk membuat saluran atau mengatur video anda untuk lokasi yang mudah dan ulasan.

Sekarang mari kita menyelam ke dalam bagaimana anda boleh menggunakan Twitter untuk perniagaan anda.



Langkah # 1: Hadir kan nama anda

Akaun Twitter anda dan profil adalah dasar dari pengalaman Twitter anda. Ini peluang anda untuk menceritakan kisah perniagaan anda kepada masyarakat Twitter.

Adalah penting bahawa kehadiran Twitter anda mempunyai pandangan yang sama dan merasa sebagai alat-alat lain anda dalam talian. Ini membantu orang ramai mengenal pasti perniagaan anda dan membina kepercayaan. Pilih nama akaun dan imej yang konsisten dengan keberadaan yang lain dalam talian anda dan jenama anda.

Pilih Twitter Username Anda

Tidak ada yang menyatakan jenama anda di Twitter lebih daripada nama pengguna akaun anda. Nama ini muncul di sebelah semua tweets anda, dan bagaimana orang-orang mengenal pasti anda di Twitter.



Atikal ini adalah hak cipta dari perekablogpro
Hubungi kami disini

No comments:

Post a Comment