Thursday, October 30, 2014

Cara membuat Blog Content apa yang anda harus lakukan?




Secara peribadi, saya percaya bahawa anda boleh membuat wang blogging di hampir mana-mana topik di luar sana - anda hanya perlu tahu bagaimana untuk menonjol dan merancang usaha kewangan anda.

Tetapi, banyak orang mempunyai masalah dengan topik yang mereka fikir orang mahu membacanya. Adakah mereka tergolong dalam industri tradisional, atau tidak tahu menulis blog bersesuaian dengan strategi mereka.


Berikut adalah 4 cara untuk anda selalu mencari topik untuk menulis untuk blog anda! 


1. Produk / Company 


Tidak kira niche laman anda sesuai atau tidak dengan topik bebualan anda,sentiasa wujud keperluan asas dan tahu apa hal sebenarnya berfungsi!


Fikirkanlah?



2. Bagaimana hendak lakuknya?

Saya suka bagaimana-hendak posting! Anda suka bagaimana-untuk posting! Jadi menulis bagaimana-untuk posting!


Orang-orang di web sana sedang mencari artikel yang boleh menjawab soalan secacara mendesak. Jika saya cuba untuk belajar bagaimana untuk meletakkan laman web yang tinggal di Internet, mungkin pereka web.. boleh menulis artikel ini:


"Bagaimana untuk Dapatkan Laman Web Anda Live di Internet dalam waktu kurang dari 60 saat"


Jenis-jenis artikel yang memuaskan sebab ia yang paling asas di-internet yang mudah di fahami  untuk berkongsi maklumat dengan baik


3. Top 10 Senarai 

Tidak kira apa yang anda menulis tentang, 10 senarai teratas adalah bermaklumat, menghiburkan, dan boleh dikatakan memaksa pembaca anda untuk membaca seluruh catatan anda (kerana yang ingin mereka membaca adalah di tengah jalan cerita anda atau penyampaian anda?).


Beberapa contoh: 

"Top 10 Tanaman termudah untuk Tumbuh di kebun Anda"

"8 Tips Desain Interior untuk Meningkatkan Nilai Rumah anda dengan baik

"Top 12 Cara untuk mendandan rambut dalam Fesyen Hari ini"


Bukan sahaja ini mudah untuk membaca dan menilai bagi pengunjung anda, tetapi ia juga sangat mudah untuk menulis.


4. Information

Jelas sekali, semua topik-topik ini adalah maklumat, tetapi apa yang saya maksudkan dengan mudah dan jelas menjelaskan aspek-aspek asas perniagaan anda.


Anda tahu lebih banyak tentang industri anda dari 99% daripada orang-orang yang akan melawat laman anda. Anda fikiran, anda perlu untuk mendidik pembaca anda, walaupun topik yang nampak sederhana.



Cara untuk mendapat idea? 

Jelas sekali,"maklumat" boleh bermakna hampir apa sahaja yang anda mahu menulis tentang apa sahaja.di sini majoriti pembaca anda mungkin tidak pakar.Jangan anggap anda perlu membuat  penonton anda  perlu tahu apabila melibatkan diri dalam industri anda.

Adakah anda tahu mana-mana idea-idea lain yang berkesan?



Atikal ini adalah hak cipta dari perekablogpro


Hubungi kami disini

No comments:

Post a Comment