Tuesday, October 28, 2014

Facebook Strategi Pemasaran Untuk Perniagaan

 Facebook
Facebook adalah sebuah laman web dengan lebih daripada 800 juta pengguna. 

Biar saya ulang kata-kata: Facebook adalah sebuah laman web dengan lebih daripada 800 juta pelanggan berpotensi-setiap pelanggan dikumpulkan mengikut umur, lokasi dan kepentingan. 

Sekarang saya mempunyai perhatian anda? Baik, kerana Facebook tidak boleh diabaikan. Facebook adalah salah satu cara yang paling mudah untuk mencapai pelanggan masa depan anda. 


Menggunakan Facebook adalah cara terbaik untuk tidak rasmi berkomunikasi dengan pelanggan anda, membolehkan mereka untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut mengenai syarikat dan produk anda. Secara langsung berkomunikasi dengan pengguna ini membolehkan anda untuk membina kredibiliti dan kepercayaan, sesuatu yang sangat penting untuk mana-mana perniagaan dan apa-apa pemasaran internet yang berkesan. 

Apakah Kelebihan Mempunyai Facebook Page untuk Perniagaan? 

Saya pasti anda tertanya-tanya apa kelebihan mempunyai laman Facebook apabila perniagaan anda sudah mempunyai laman web. Jawapannya semakin lebar lingkup pengaruh. Anda mahu cerita anda untuk mencapai sebagai pelanggan sebanyak mungkin. 

Masalah bagi banyak perniagaan sedang takut atau kewalahan dengan membuat halaman mereka sendiri, tetapi dalam kenyataannya, membuat halaman yang tidak keras-dan, ini adalah salah satu alat pemasaran yang paling mudah bahawa perniagaan boleh gunakan untuk menarik pelanggan baru. 

Apa yang membuat Facebook sangat kuat adalah peluang bagi perniagaan untuk mencapai kumpulan besar orang. 

Facebook menyediakan tiga alat dasar yang boleh digunakan untuk mencapai pelanggan anda saat ini dan potensi pelanggan baru. Berikut ini adalah rincian dari masing-masing. 

Facebook Fan Pages 

Sederhana Facebook halaman perniagaan yang dikenali sebagai "peminat" halaman. Pada mulanya, anda tidak akan mendapatkan banyak peminat. Tidak apa-apa. Matlamat utama anda adalah hanya untuk mendapatkan sesuatu di luar sana. 

Tidak seperti profil, laman kipas boleh "menyukai" oleh siapa saja tanpa harus menerima kipas. Ada juga yang tidak ada batasan untuk jumlah orang seperti halaman dapat memiliki. 

Kelebihan utama yang mempunyai laman peminat ialah adalah percuma, dan mudah untuk membuat. Hal ini mirip dengan Walau bagaimanapun mendapat peminat anda boleh menjadi satu cabaran. 

Halaman Fan membolehkan anda untuk: 

Cari penonton sasaran anda. 
Berinteraksi dengan "fans" anda dengan mengulas mengenai posting. 
Mendapatkan pendedahan untuk jenama atau perniagaan anda. 
Facebook iklan 

Facebook menawarkan cara yang baik untuk mengiklankan untuk pasaran sasaran tertentu anda. Anda boleh dengan mudah membuat iklan yang mensasarkan kawasan-kawasan tertentu geografi, kumpulan umur yang berbeza, dan juga maklumat khusus tentang pelanggan. Pengguna boleh suka atau tidak seperti iklan tertentu yang mereka tidak suka, yang menghasilkan iklan yang lebih baik secara keseluruhan. 

Facebook Kumpulan 

Kumpulan membolehkan perbincangan di kalangan ahli-ahli yang mirip dengan sebuah forum. Kumpulan mempunyai ciri-ciri tambahan yang profil atau halaman seperti, seperti dinding dan keupayaan gambar upload. Kumpulan dapat dibuat untuk industri anda dan merupakan cara terbaik untuk mencapai pelanggan berpotensi anda dengan memulakan perbualan tentang industri atau syarikat anda. 

Cara Membuat Facebook Berkesan 

fan Pages 

Gunakan bahawa tab info! Ini adalah di mana orang pergi untuk mencari tahu tentang syarikat anda dan apa yang dilakukannya. 

Pastikan anda meletakkan maklumat yang baik di sini. Jelaskan apa yang syarikat anda tidak, bagaimana anda unik dan memberi mereka maklumat lanjut. 

Tulis maklumat ini khusus untuk penonton Facebook anda; tetap tidak rasmi dan mudah dibaca. Formal sentiasa laluan yang terbaik untuk mengambil di Facebook. 

Post Maklumat berguna 

Apabila anda menyiarkan sesuatu, ia akan muncul di Berita kipas anda Feed untuk semua orang untuk membaca. Jangan posting update tak terhitung jumlahnya tentang perkara yang sama, tetapi memastikan bahawa apa yang anda menghantar berguna kepada para peminat anda. 

Beberapa perkara yang baik untuk jawatan termasuk: 

Artikel yang berkaitan dengan industri anda dengan link 
Kod kupon 
Maklumat mengenai produk-produk baru 
Pautan kepada perkara-perkara yang peminat akan dapati berguna 
Jawatan tidak boleh melebihi 3 kali sehari. 

Tanya Soalan Peminat Anda 

Dengan mendapatkan penggemar yang terlibat dalam halaman anda, anda mendapat kesetiaan. Jika anda bertanya soalan orang boleh terlibat, mengikut budi bicara mereka sendiri. Tanya soalan-soalan terbuka untuk mendapatkan kesan yang paling.berkesan. 

Artikel dan Maklumat Facebook tambahan 

Facebook 101 for Business: Panduan Lengkap Anda 
11 Mind-Blowing Alasan Syarikat anda Keperluan Facebook 
Bagaimana Set Up Facebook Page 
Mengapa saya tidak Ada Tanda anda di Facebook 
Top 75 Apps untuk Meningkatkan Page Facebook anda 
Buat Fan Page di Facebook 
15 Jenama Paling Popular Di Facebook 
Top 5 Kesalahan Facebook Pemasaran Perniagaan Kecil Buat 
Top 5 Perkara untuk Facebook Page Kejayaan 
Panduan Facebook Ads 
16 Strategi Pemasaran Facebook 
5 perkara yang anda boleh lakukan untuk  Page Facebook anda


Atikal ini adalah hak cipta dari perekablogpro


Hubungi kami disini

No comments:

Post a Comment