Wednesday, October 29, 2014

Apa yang dimaksud Widget itu?

widget





































Widget adalah sedikit kod yang ditambah ke laman web untuk meningkatkan itu, melakukan fungsi tertentu di muka depan web anda.

Pelbagai widget yang tersedia untuk digunakan di laman pemasaran sosial, laman web dan blog. Mereka boleh untuk hiburan saja, atau mempunyai fungsi yang lebih berguna. Widget boleh memberikan penonton ramalan cuaca, horoskop, memikirkan  atau melakukan beberapa tugas. Mereka biasanya mengambil sedikit ruang pada halaman dan tidak mengganggu fokus utama dari laman web ini.




Untuk tujuan pemasaran internet, widget membuka cara baru untuk mencapai pasaran. Beberapa pengguna rangkaian sosial menambah widget pada halaman mereka untuk menunjukkan sokongan bagi seseorang calon atau undang-undang yang dicadangkan. Ia seperti memakai butang di selembar baju, tapi memakainya di laman rangkaian sosial pada foto atau avatar.

Syarikat-syarikat boleh menggunakan widget sebagai sebahagian daripada penjenamaan mereka. Menambah widget untuk syarikat di blog kewangan, sebagai contoh, mungkin memberi harga saham. Sebuah laman perjalanan mungkin mempunyai widget tiket pesawat. Sebuah laman web gosip selebriti mungkin mempunyai panduan kasut. Maklumat syarikat mempromosikan adalah pada widget dengan link kembali ke laman mereka. Setiap pengunjung blog, mempunyai peluang yang baik untuk juga mengunjungi halaman penyedia widget.

Menambah widget ke laman di World Wide Web mungkin menggalakkan orang ramai untuk kekal di muka surat yang lebih panjang. Blog kewangan mungkin tidak dikemas kini setiap hari, tetapi harga saham dikemaskini hidup sehingga ada lebih banyak sebab untuk kembali ke laman web blog. Jika widget adalah permainan yang menyeronokkan atau item baru seperti seorang peramal, ia mungkin mendorong pengguna untuk kembali ke halaman yang secara teratur hanya untuk bermain permainan ini atau untuk melihat nasib mereka. Ia mungkin kedengaran sedikit rumit pada mulanya, tetapi ia merupakan salah satu cara untuk meletakkan jenama pada pembakar depan. Hasilnya telah dihitung, dan widget adalah cara licik untuk mendapatkan hits web untuk banyak syarikat.

Widget desktop seperti kalkulator, ramalan cuaca, kalendar atau skor sukan adalah baik untuk apabila orang perlu mendapatkan update cepat, tetapi tidak mahu menghabiskan banyak masa mencari untuk halaman. Dengan mudah klik tetikus, maklumat itu adalah dekat. Penerjemah bahasa, nota melekit, penukar mata wang dan maklumat berguna yang lain, boleh membuat hidup lebih mudah dengan menjadi kanan pada desktop apabila mereka diperlukan. Tidak perlu untuk mencari halaman-halaman bookmarked atau teralihkan dengan carian untuk mencari apa yang diperlukan. Maklumat yang sentiasa ada dan widget mengemaskini secara automatik apabila mereka diklik untuk sudu terkini.

Kebanyakan aplikasi telefon pintar, atau permohonan, sebenarnya widget. Mereka menawarkan cara cepat untuk menggunakan enjin carian, bermain permainan atau mendapatkan maklumat filem. Ada berjuta-juta dari yang untuk memilih. Sama ada seseorang ingin mendapatkan maklumat terkini mengenai rangkaian sosial mereka atau mencari tahu apa yang kira-kira bank mereka, di situ ada sebuah aplikasi untuk hanya kira-kira apa-apa.

Ada bermacam-macam besar widget yang tersedia untuk blog dan laman web. Sebelum menambah widget pada laman web, ia adalah penting untuk memastikan bahawa syarikat terkemuka telah mencipta widget. Ia akan menjadi bencana untuk menggunakan kod yang mengandungi malware atau virus. Perkara yang paling teruk mungkin seorang penulis blog atau laman web boleh lakukan adalah untuk menambah sesuatu yang berbahaya di laman mereka. Itu bukan cara untuk mengembangkan perniagaan atau meningkatkan jualan.

Berhati-hati untuk mencari widget yang sempurna. Kemudian duduk dan menonton trafik tumbuh di laman web atau blog.



Atikal ini adalah hak cipta dari perekablogpro

No comments:

Post a Comment