Tuesday, July 17, 2018

Berapa banyakkah jenis pemasaran di Internet dan apakah Kegunaanya.





Berapa banyakkah jenis pemasaran di Internet yang ada dan apakah
Kegunaanya.

Bagaimana untuk mengetahuinya:

• Pasaran internet
• Pemasaran kandungan
• Pemasaran blog
• Pemasaran sosial media
• Pemasaran YouTube
• Pemasaran produk
• Pemasaran affiliate
• Pemasaran video
• Pemasaran e-mel
• Pemasaran rujuk
• Pemasaran masuk

Pertanyaan :

1.Apakah pemasaran Internet?
2.Kenapa mereka memanggil pemasaran Internet
3.Apa jenis pemasaran internet yang berfungsi untuk kita ketahui

1. Pemasaran internet adalah cara paling murah untuk mencapai sasaran pasaran anda, tanpa mengira saiz perniagaan anda
Tetapi apakah pemasaran internet,itu betul?

2. Menentukan Pemasaran Internet
Juga dipanggil pemasaran dalam talian, pemasaran internet adalah proses mempromosikan perniagaan atau jenama dan produk atau perkhidmatannya melalui internet menggunakan alat yang membantu memandu lalu lintas, petunjuk, dan penjualan. Ada beberapa jenis pemasaran internet, beberapa yang bekerja sahaja, orang lain yang bekerja bersempena dengan yang lain. Berikut adalah ringkasan:

Pemasaran Enjin Carian (Search enjin)

3. Jenis pemasaran web yang mempromosikan laman web dengan meningkatkan keterlihatan dalam halaman hasil enjin carian melalui pengoptimuman enjin carian serta melalui iklan berbayar, pemasaran kandungan strategik dan rangkaian media sosial.

• Search Engine Optimization (SEO)

Penyempurnaan SEM, meningkatkan kedudukan atau penglihatan laman web dalam hasil carian enjin carian. Program SEO berfungsi untuk memindahkan hasil carian yang disasarkan yang lebih tinggi dalam ranking apabila keputusan dibentangkan kepada pengguna enjin carian seperti Google, Bing, Yahoo !, dan lain-lain. Semakin tinggi ranking apabila keputusan dipaparkan, semakin banyak pengguna akan mengklik pautan tersebut dan pergi ke laman web yang disasarkan.

• Periklanan Paparan

Pengiklanan dalam ruang statik, set yang terdiri daripada imej atau karya seni dan kata-kata. Sama seperti iklan di akhbar dan majalah.

• Periklanan Bayar Per Klik

Pengiklanan yang dibentangkan pada spekulasi oleh penerbit web seperti halaman hasil enjin carian atau laman utama pada pelayar yang hanya mengenakan pengiklan untuk bilangan kali seseorang mengklik iklan untuk pergi ke tapak web yang disasarkan, bukan nombor daripada penonton iklan tersebut.

• Pemasaran media sosial

Pemasaran menggunakan saluran media sosial seperti Facebook atau tapak lain yang serupa. Jenis pemasaran ini termasuk membuat halaman di laman web ini secara langsung mempromosikan syarikat, organisasi, atau produk yang boleh diakses dengan mudah dari pada atau di luar tapak. Pemasaran media sosial juga boleh menjadi faktor kepada program SEO.

• Pemasaran E-Mail

Pemasaran berdasarkan pengedaran mesej melalui e-mel. Pemasaran E-Mail boleh terdiri daripada mesej teks, gabungan kata-kata dan imej seperti dalam iklan paparan atau memberi akses kepada video di laman web atau laman video awam seperti YouTube. Pemasaran e-mel juga mempunyai keupayaan untuk menawarkan pautan ke laman web tertentu untuk memandu trafik dan pendapatan ke laman web tersebut.

• Pemasaran Rujukan

Salah satu bentuk pemasaran web yang paling halus, pemasaran rujukan berdasarkan kepada satu orang cukup senang dengan laman web atau laman media sosial untuk merujuknya kepada orang lain, yang diharapkan dapat membuat reaksi rantai referensi dari satu kumpulan individu ke yang lain. Pemasaran rujuk juga boleh menjadi komponen utama dalam program SEO

• Pemasaran Gabungan

Pemasaran oleh pihak ketiga yang merujuk pelanggan ke laman web atau vendor tertentu. “Gabungan” memasarkan produk mereka sendiri, seperti melalui laman web, tetapi mempunyai pautan ke laman web lain yang tidak berkaitan dengan laman web mereka, tetapi mempunyai minat yang sama bagi pengguna. Gabungan diberi ganjaran untuk bilangan kali seseorang memaut dari laman web mereka ke tapak yang disasarkan.

• Pemasaran Inbound

Kaedah menarik perhatian dan lawatan ke laman web dengan meletakkan maklumat di laman web yang sedang dicari oleh orang lain. Ini termasuk penggunaan penyediaan maklumat berharga melalui blog atau artikel di laman web, atau maklumat umum yang disediakan sebagai kandungan laman web di luar tujuan utama laman web. Apabila pengguna enjin carian mencari kandungan tertentu, laman web yang mengandungi kandungan dipaparkan, walaupun kandungan itu bukan tujuan utama laman web tersebut. Dengan menarik pengguna enjin carian ke laman web melalui maklumat sekunder, pengguna terdedah kepada laman web dan tawaran utamanya tanpa perlu mencari laman web secara khusus.

• Pemasaran Video

Pemasaran melalui penggunaan video, seperti yang terdapat di YouTube atau laman web yang serupa. Video boleh menjadi apa-apa panjang (bergantung kepada batasan tapak hosting video) dan mempunyai sebarang kandungan, mesej, atau advokasi untuk tujuan. Video mungkin semudah berdiri individu di depan kamera yang bercakap, kepada nilai-nilai pengeluaran yang kaya dan kaya seperti yang terdapat dalam teater filem. Pemasaran video berkahwin dengan kekuatan suara dan penglihatan yang bergerak untuk membentangkan mesej yang berkuasa.

No comments:

Post a Comment